fredag 6. mars 2009

Kjole-mønster!



Først måtte jeg klippe ut hver eneste bit av mønsteret NØYE. Deretter måtte vi tilpasse det slik at det passet til den typen kjole jeg skulle lage.

Vi brukte lærretsstoff, Målfrid målte og tegnet opp. Så klippet vi det ut, og festet det sammen med nåler, slik at det ble en hel "topp" av det. Etterpå prøvde vi det på meg, og jeg sa hvordan jeg ville ha det.
vi tok "toppen" fra hverandre igjenn og festet hver bit til den biten av det orginale mønsteret
som de tilhørte.





Etter hvert la vi ut det hvite satengstoffet på et langt bord og festet mønsteret veldig nøyaktig til stoffet med kanppenåler. Etter dette klippet vi ut stoffet etter mønsteret.

1 kommentar:

  1. Hei Eline
    Dette ser spennede ut. Det er fint at ddu får med deg skritt for skritt i bloggen. Da er der enkelt senere og klippe ut dette og line det inn Prosjektmappen i PTF. Det blir spennede å se kjolen ferdig.
    Mvh SAF

    SvarSlett